Tussenstand: €121.140
DONEER
Editie 2019

Albert Heijn Tilburg steunt de Verbeeten Challenge

De Verbeeten Challenge zou niet plaats kunnen vinden zonder haar sponsoren en tal van fijne samenwerkingen. Zo is ook Albert Heijn Wagnerplein al een aantal jaren actief betrokken bij de Verbeeten Challenge. Ze maken dit jaar onder andere een emballageactie mogelijk om zo geld in te zamelen voor Instituut Verbeeten. Ook zorgen ze voor een goodiebag voor de kinderen die meedoen aan de Willem II actie. We spraken met Pieter van der Velden, al 5 jaar supermarktmanager van de supermarkt in Tilburg- Noord.

Samenwerken
“Naast ons filiaal heb ik ook alle andere filialen benaderd in de regio, we werken nauw samen en hebben een groot bereik. We willen gezamenlijk, als Albert Heijn Tilburg, een bijdrage leveren aan het oplossen van tal van maatschappelijke vraagstukken die in de samenleving spelen.”

Lokaal Betrokken
De gedreven supermarktmanager is een echte verbinder, hij ontplooit tal van initiatieven, zowel in de wijk als daarbuiten. “Lokaal betrokken zijn is echt een belangrijk speerpunt voor de Albert Heijn filialen, zowel in Tilburg als in de wijk. Zo zijn we maatschappelijk partner van Stichting Willem II Betrokken en steunen we goede doelen die ook zij een warm hart toedragen, bijvoorbeeld via emballage acties. Wij vinden dat je als onderneming ook een verantwoordelijkheid hebt buiten het bedrijf. Mensen bij elkaar brengen en het gesprek aangaan maakt het heel speciaal. Of het nu gaat om migranten die hun levensverhaal vertellen, het stimuleren van kinderen gezond te eten, een kraam voor de voedselbank of een Paasbrunch voor eenzame ouderen. Wij kunnen echt bijdragen aan een betere wijk.”

Persoonlijke betrokkenheid
Zelf fietste Pieter ooit mee met de HomeRide om geld in te zamelen voor de Ronald McDonald Huizen en de afstand tussen zieke kinderen en hun ouders te verkleinen. “Ik fietste van Zwolle naar Maastricht, best een flinke afstand. Maar wat me vooral is bijgebleven is hoe ik echt betrokken raakte bij het doel en bij het lot van de kinderen en hun ouders. Die betrokkenheid voel ik ook bij de Verbeeten Challenge.”
Willem II Actie
Samen met Stichting Willem II Betrokken, waar Albert Heijn maatschappelijk partner van is, heeft de Verbeeten Challenge een mooie actie speciaal voor kinderen tussen de 4 en 12 jaar. De eerste 150 kinderen de zich inschrijven voor de Verbeeten Challenge krijgen namelijk 2 vrijkaarten voor de wedstrijd  Willem II – Fortuna Sittard op zaterdag 30 maart. Albert Heijn zorgt ervoor dat alle kids ook nog wat (gezonds) te snacken krijgen tijdens de wedstrijd en ontvangen daarom een heerlijke goodiebag.

Nog niet ingeschreven? In dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=4sWycWR_CsM&t=4s  leggen Wethouder Erik De Ridder, Kingo en de jeugdambassadeurs van de Verbeeten Challenge precies hoe het in zijn werk gaat. Schrijf je vandaag nog in 😉.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close